Κατά την αρχαιότητα όπου υπήρχαν Έλληνες υπήρχαν και ασκληπιεία
ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ ΚΑΙ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΑ
ΥΠΙΟΝΗ, ΥΓΕΙΑ, ΙΑΣΩ, ΑΚΕΣΩ, ΠΑΝΑΚΕΙΑ και ΑΙΓΛΗ
ΜΑΧΑΩΝ και ΠΟΔΑΛΕΙΡΙΟΣ
Κανένας μαθητής σε κανένα σχολείο δεν άκουσε και δεν μαθαίνει, είτε από τους δασκάλους / καθηγητές, είτε από τα σχολικά βιβλία για την απαρχή και τις ρίζες της ιατρικής επιστήμης που είναι και αυτή καθαρά υπόθεση ελληνική.
Κατά την αρχαιότητα όπου υπήρχαν Έλληνες υπήρχαν και ασκληπιεία, νοσοκομεία της αρχαιότητας, όπου προσέφευγαν πάσης φύσεως ασθενείς.
Ήταν κτισμένα σε επιλεγμένα σημεία, μακριά από τις πόλεις, διέθεταν άφθονο τρεχούμενο νερό και περιβάλλονταν από δασώδη πυκνή βλάστηση. Το όνομά τους το οφείλουν στον Ασκληπιό.
Ο Ασκληπιός ήταν ο γιος του θεού Απόλλωνα και της θνητής Κορωνίδος.
Αναθρεμένος από τον κένταυρο Χείρωνα, έμαθε κοντά του ιατρική τέχνη.
Μια άλλη παράδοση θέλει τον Ασκληπιό να δέχεται τα απόκρυφα μυστικά της ιατρικής από ένα φίδι. Στον Ασκληπιό που εξαιτίας της θαυμαστής του προσφοράς στην ιατρική, θεοποιήθηκε, πιστώνονται ακόμη και αναστάσεις νεκρών.
Μέσα στον ναό του Ασκληπιού υπήρχαν δωμάτια νοσηλείας, αλλά και εγκαταστάσεις που δεν βλέπουμε στα σύγχρονα νοσοκομεία: θέατρο, γυμναστήριο, λουτρά, αγάλματα και βωμοί, μονοπάτια στη φύση, τεχνητά ρυάκια, ολάνθιστοι κήποι.
Οι χώροι αυτοί αποτελούσαν μέρος της θεραπείας. Ωστόσο, στα ασκληπιεία προσφερόταν και συμβατική ιατρική φροντίδα. Περιποιούνταν και απολύμαναν πληγές, φρόντιζαν τις θλάσεις και τα κατάγματα και προέβαιναν ακόμη και σε χειρουργικές επεμβάσεις.
Με τη χρήση επιλεγμένων βοτάνων και ορυκτών παρασκεύαζαν επί τόπου φάρμακα, εξειδικευμένα για τον κάθε ασθενή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κανένας ασθενής δεν πλήρωνε για την όποια ιατρική του περίθαλψη. Οι επισκέπτες ασθενείς όταν γύριζαν στο σπίτι τους υγιείς, επέστρεφαν συνήθως με διάφορες προσφοτρές προς το Ασκληπιείο.
Γυναίκα του Ασκληπιού ήταν η Ηπιόνη και κόρες του η Υγεία, η Πανάκεια, Ακεσώ, Αγλαΐα και Ιασώ. Γιοι του ο Μαχάων και Ποδαλείριος.
Όλα αυτά τα ονόματα που μας παρέδωσε η μυθολογία, καταδεικνύουν την ιδεολογία πίσω από τον μύθο και αποδεικνύουν για άλλη μια φορά τη σοφία επιλογής των ονομάτων. Είναι η απόδειξη για τις ελληνικές ρίζες και την απαρχή της σύγχρονης ιατρικής επιστήμης.
Μόνο οι Έλληνες έχουν να επιδείξουν τέτοιο πνευματικό, λεξιλογικό και ιδεολογικό πλούτο, κάτι που καθιστά τη μυθολογία μας έργο σοφών ανθρώπων και αντικείμενο για πάρα πολλές διδακτορικές διαρτιβές.
ΗΠΙΟΝΗ, σύζυγος του Ασκληπιού
(ἠπιόω = ἀνακουφίζω, μετριάζω, κατευνάζω, ἀμβλύνω)
Η Ηπιόνη ήταν δευτερεύουσα θεότητα κοντά πάντα στον Ασκληπιό. Αναφέρεται ότι άγαλμα της Ηπιόνης υπήρχε στην Επίδαυρο, μαζί με το άγαλμα του Ασκληπιού.
ΥΓΕΙΑ
Η Υγεία (αρχ. Υγιεία) ήταν αρχαιοελληνική θεότητα, προσωποποίηση της υγείας του σώματος και της ψυχής. Ως αρχαιότερο κέντρο λατρείας της αναφέρεται η Τιτάνη στη Σικυώνα. Ωστόσο, ενώ ο Ασκληπιός συνδέεται άμεσα με την θεραπεία των ασθενειών, η θεά συνδέθηκε με την πρόληψη των ασθενειών και τη διατήρηση της κατάστασης της υγείας.
ΙΑΣΩ
(ἰάομαι= γίνομαι καλά)
Η Ιασώ ή Ιησώ (στην Ιωνική διάλεκτο) είναι ανθρωπόμορφη, δευτερεύουσα θεότητα, συνυφασμένη με την «ιερή» έννοια της ίασης (θεραπείας). Φέρεται ως κόρη του Ασκληπιού και της Ηπιόνης.
ΑΚΕΣΩ
(ἀκείομαι/ἀκέομαι = θεραπεύω, γιατρεύω, καταπραΰνω, πραΰνω, σβήνω, ἀνακουφίζω, διορθώνω, ἐπισκευάζω, ἐπανορθώνω).
ΠΑΝΑΚΕΙΑ
(Παν + ἀκείομαι/ἀκέομαι> άκος (θεραπεία, φάρμακο). Λέμε πανάκεια σήμερα και εννοούμε το φάρμακο για όλες τις αρρώστιες και μεταφορικά τη λύση, τη θεραπεία για όλα τα προβλήματα.
ΑΙΓΛΗ
Είναι πολύ χαρακτηριστικός ο συμβολισμός της ‘’Αίγλης’’, καθόσον αίγλη σημαίνει λάμψη, ακτινοβόλημα, φωτεινότητα, λαμπρή φήμη, μεγαλοπρέπεια, κλπ. Φαίνεται ότι συμβολίζει την ομορφιά του ανθρωπίνου σώματος όταν είναι σε καλή κατάσταση υγείας.
«ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΑ ΙΕΡΑ ΕΛΛΑΝΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ
ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΤΕΣ ΕΝΘΥΜΗΣΕΙΣ ΣΟΥ,
ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΝΙΑΣ
ΘΕΙΑΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΛΙΚΗ ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ